Deviant Login Shop  Join deviantART for FREE Take the Tour
×



Details

Submitted on
October 12, 2012
Image Size
239 KB
Resolution
600×400
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
2,421
Favourites
47 (who?)
Comments
10
Downloads
5

Camera Data

Make
Canon
Model
Canon EOS 400D DIGITAL
Shutter Speed
1/100 second
Aperture
F/1.8
Focal Length
50 mm
ISO Speed
100
Date Taken
Oct 6, 2012, 4:12:42 PM
Software
Adobe Photoshop CS5 Macintosh
Sensor Size
3mm
×
devID: Purple by merkymerx devID: Purple by merkymerx
I was quite astonished at how unreal Kaname looked when i saw him back in Cosplay Mania '12. That pretty much inspired me to try and learn how to apply makeup the way he does. I asked :iconbehindinfinity: for help with this since I know almost nothing about painting my face.

We did a trial last weekend and I was really happy with the results! I wanted to try a different colored wig this time around since I normally wear those in dark shades. Plus, I haven't done any anime themed cosplay in a long time so it was definitely a refreshing change in pace.

I look so different with all that makeup on me haha! Sticker eyeliner hurts like a bitch. However, it looks nice and solid in photos! Also, no more smudging! Such a hi-tech appliance. Fascinating.

Thank you so much Jin for helping me out!

I think it's time I got my own cosplay makeup XD

Photo and post processing by :iconbehindinfinity:
Add a Comment:
 
:iconfuzzywuzzyswag101:
FUZZYWUZZYSWAG101 Featured By Owner Feb 23, 2013
awh...you're so cute o///o


((btw: you make a adorable L))
Reply
:iconsunamikei:
sunamikei Featured By Owner Feb 10, 2013
LOVE IT. You should wear cosplay make up more often ;D
Reply
:iconmidnyhtnoon:
MidnyhtNoon Featured By Owner Nov 13, 2012
You look like a chick, is the character female?
Reply
:iconeccentricminded:
eccentricminded Featured By Owner Oct 20, 2012  Hobbyist Traditional Artist
I saw Kaname's make-up article in COSMODE...it's mostly BB cream and highlighters and whatnot. :D

Jin did a good job on your face BTW.
Reply
:iconcallalily1617:
callalily1617 Featured By Owner Oct 19, 2012  Hobbyist
you still look manly and awesome even with make-up on.
yeah \m/
looking forward to seeing more of your cosplays! ^^
Reply
:iconlalita-zilli:
Lalita-Zilli Featured By Owner Oct 13, 2012
Bakit ang ganda mo?! Insecure ako lol
Reply
:icondestructora:
DESTRUCTORA Featured By Owner Oct 12, 2012
♥ que genial e.é :D
Reply
:iconpsicotik:
Psicotik Featured By Owner Oct 12, 2012  Student Writer
Oh, I love it xD you look like a girl (no offense) and I really love it.
Reply
:iconlumicl:
LumiCL Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist General Artist
Looking good!!
Never heard of sticker eyeliner, gotta look into that, looks so clean! I usually use liquid liner, works good, does not smudge either. The only problem is my unsteady hand oTL Anyways, love that purple wig~ Seems like you can do Saito Hajime's cos from Hakuouki with it~ xD
Reply
:iconfatefullykinetic:
FatefullyKinetic Featured By Owner Oct 12, 2012  Hobbyist General Artist
The eyeliner was painful? what exactly did you use? (the purple looks good on you, btw.)

I usually use gel liner on my top eye lid, and it stays smudge free for about 24 hours.
Reply
Add a Comment: